MEMBER MONDAY - Nadja på Oddo - Great Hub
Nadja Lindgren - Kundansvarig projektledare ODDO

MEMBER MONDAY – Nadja på Oddo

Vi har kickat igång en ny vecka, och vad passar då bättre än att presentera en av våra medlemmar? Med en Lungo i handen tog vi ett snack med Great Hub’s egen modemusa Nadja Lindgren för att bena ut kommunikationshimlens starkast lysande trend, och i samma veva ta tempen på hennes förkärlek till leopardmönstrat.

Hej Nadja! Du är kundansvarig projektledare på Oddo, med kontor på City – hur ser en vanlig dag ut för dig?

Såhär: Kaffe, mail, korrektur av gårdens produktion, kaffe, kundmöte, styra med nya produktioner, kaffe, pingis, internt möte, projektplanering, contentproduktion, kaffe, kundleverans. Typ så!

Hur startade du din resa inom kommunikationsbranschen? 

För 15 år sedan började jag som koordinator på Heja!, och därifrån har min bana inom kommunikation gått stadigt framåt. Idag är jag på Oddo, ett nätverk av prisvinnande experter inom varumärke, marknad och kommunikation.

Var hittar du din inspiration? 

Ofta triggas min inspiration av ett bra snack med en smart kompis eller kollega. Den stora utmaningen är att förvalta sin inspiration, tycker jag. 

När du behöver en BOOST – vad gör du då?

Då hälsar jag på min kompis Sofia och groomar mig själv med hennes hennes lyxiga hudvårdsprylar. Hon har bl.a en sån där skinroller som man får värsta glowet av! Dagen efter känner de knappt igen mig på kontoret för då ser jag ut som 10 år yngre, haha!

– Den största trenden för VARJE ÅR är ”Bättre kundupplevelser”.

Vi vet att på Oddo händer det alltid en massa spännande saker, men vad är det absolut bästa med ditt jobb?

Variationen av uppdrag är det roligaste. Det är som att man får göra små studiebesök i olika världar.

Ibland blir saker inte riktigt som man tänkt sig! Berätta om en tabbe du råkat göra på jobbet och vad du lärde dig av det?

Jag har gjort tusen tabbar. Och lär mig av det varje gång. Bästa sättet att undvika missar är god planering, vara generös med påminnelser till övriga i arbetsgruppen och att dubbelchecka varje kundleverans.

Du ska vara med och planera en fest – vilken uppgift tar du dig an?

Jag kliver in som projektledare! Styr upp VAD som ska göras, NÄR det ska göras, och VEM som ska göra det. Har förmodligen också svårt att hålla mig borta från att peta i detaljerna även i andras uppgifter. Störig chey.

Om jag säger Great Hub, vad säger du då? 

Då säger jag bra häng och god arbetsro!

Vilken tror du är den största trenden inom kommunikation 2020?

Det finns många kommunikationstekniska trender som peakar nu, som t.ex interaktivt ljud/voice search, kundservice via meddelandeappar etc. Men faktiskt är det så att den största trenden för VARJE ÅR är ”Att skapa bättre kundvärden”. Det är liksom en ongoing trend att hitta bättre sätt att nå, engagera och skapa värden för potentiella och befintliga kunder. Så det är vad jag kommer foka på!

3 SNABBA

Copywriting eller UX writing? Copywriting!

Foto eller rörligt? Borde säga rörligt, men jag svarar GIF!

Leo eller camo? Leo! Alla dagar i veckan. Jag tror till och med att jag har myntat ett citat om leo.. (tittar i sin mobil) ”Det kommer en tid i varje kvinnas liv, när hon måste klä sig i leo!”

Läs mer från Great Hub

Tina Jonsson, ASM Event är finalist i Umeågalan: ”Umeå var en naturlig del av vår expansionsstrategi”

Tina Jonsson, ASM Event är finalist i Umeågalan: ”Umeå var en naturlig del av vår expansionsstrategi”

Från Umeå till Stockholm, och tillbaka igen. Med sig i bagaget har den nyblivna Great Hub-medlemmen Tina Jonsson ett framgångsrikt företag med stora framtidsplaner. Och som om inte ...
Läs mer

Att expandera sin verksamhet på ny ort via coworking

Att expandera sin verksamhet på ny ort via coworking

Norrland är full av potential och möjligheter. Med en tredjedel av Sveriges hela yta och progressiva städer som ständigt växer finns det gott om möjligheter att framgångsrikt etablera ...
Läs mer
Rulla till toppen